Jaarverslagen 2021 zijn beschikbaar

Bij Sanquin wisten we het al, maar de coronacrisis bevestigde het nogmaals: donors zijn van het grootste belang voor de volksgezondheid. Niet alleen omdat ze belangeloos bloed en plasma afstaan waar levens mee worden gered. Ook omdat we, dankzij al die donaties, heel goed blijken te kunnen volgen hoe virussen zoals het coronavirus zich ontwikkelen. Dat is waardevolle informatie in de strijd tegen een pandemie zoals we die de afgelopen jaren hebben meegemaakt.

Wat zouden we nog meer kunnen met die data? Met die prikkelende vraag gaan we de komende jaren verder. Want niet alleen virussen, ook aandoeningen als diabetes en obesitas kunnen we misschien wel veel effectiever aanpakken door er eerder bij te zijn. Precies, doordat we de ontwikkeling ervan vroegtijdig signaleren in de data! Meer weten over onze lessen uit 2021 en onze ambities voor de toekomst? Lees dan onze jaarverslagen van 2021. Geen zin om het hele verslag te lezen? We hebben ook een boekje met highlights gemaakt.